Itera kåret til en av Norges mest innovative virksomheter for fjerde år på rad

En av norges mest innovative bedrifter!

Oslo 29.08.19: Itera er for fjerde år på rad med på listen over Norges mest innovative virksomheter, uavhengig av bransje. Kåringen er foretatt av Innovasjonsmagasinet, som med sine 25.000 lesere og distribusjon gjennom Narvesen er Norges fremste innovasjonstidsskrift.

«Vi er utrolig stolte over å være på denne listen for fjerde år på rad», sier Arne Mjøs, konsernsjef i Itera. «En av våre verdier er nyskapende, og kåringen forteller oss at det vi gjør for å sørge for at verdiene er en integrert del av hverdagen og kulturen gir resultater. Det er gøy å være i selskap med sterke merkevarer som DNB, DNV GL, Hurtigruten og Aker Biomarine. En ekstra gratulasjon for topplasseringen til Posten, som med sin 372 års historie stadig er nytenkende", fortsetter han.

I juryens begrunnelse heter det: «Itera imponerer nok en gang juryen med en moden og åpen innovasjonsmodell der behovene fra krevende kunder står i fokus og mulighetene som ligger i gode, digitale brukeropplevelser hentes ut gang på gang. Beviser nok en gang at lederforankret innovasjon kombinert med en offensiv holdning til innovativ teknologi er god butikk».

«Vi mener at dette er Norges desidert mest omfattende oversikt over hvem som faktisk er innovative i motsetning til de som kun nøyer seg med å prate om innovasjon. Vi understreker at listen bare omhandler norske virksomheter, men felles for alle på listen er at de er i verdensklasse når det gjelder å jobbe aktivt med innovasjon», sier juryleder Truls Berg, InnoMags ansvarlige redaktør i en pressemelding.

«Alle våre lesere har gjennom vinteren blitt oppfordret til å nominere kandidater både innen kategorien startups og i kategorien ledende norske innovasjonsfyrtårn. Vi har deretter spilt ball med flere uavhengige eksperter, både norske og internasjonale før juryen gjorde en flott innsats med å peke på de beste av de beste», heter det videre i meldingen.

Med i juryen i år var professor i innovasjon Ragnhild Nilsen, Computerworlds redaktør Henning Meese, Professor i innovasjon på NHH Tor W. Andreassen, seriegründer André Eidskrem og professor Leif Edvinsson fra Sverige.

«Itera består av 500 høyt utdannede, erfarne og dyktige medarbeidere. Vi tror derfor at det ligger et stort potensial i å involvere hele organisasjonen i innovasjonsarbeidet vårt. Blant annet har vi de siste tre årene kjørt en intern innovasjonskonkurranse, der alle ansatte inviteres til å presentere forretningsidéer. Vinnerteamet blir deleiere i Iteras verdiskaping gjennom å vinne en premie på 15.000 Itera-aksjer», avslutter Arne Mjøs.

Les innovasjonsmagasinet sin sak her.

Om Itera – spesialister på å skape digital virksomhet

Itera er spesialister på å skape digital virksomhet, med teknologi, kommunikasjon og innovasjon som viktigste kompetanseverktøy. Itera leverer prosjekter og tjenester i tverrfaglige team til virksomheter som ser innovasjon, effektiv kommunikasjon og smart bruk av teknologi som sentrale virkemidler for å nå målene sine. Kundene er nordiske virksomheter innen bank og forsikring, offentlig sektor, helse, tjenesteytende sektor, energi og utility. Itera har hovedkontor i Oslo, og har omlag 500 ansatte i Norden, Ukraina og Slovakia. Itera er notert på Oslo Børs under tickeren ITE.